Faliújság

child girl young caucasian preview

Hogyan lehet felkészülni szülőként a digitalizációval kapcsolatos nevelési kihívásokra?

2024.10.15.

A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.

Megnézem
4_digimini3

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

2024.10.12.

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

Megnézem
2_gyerek fokuszcsoport

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

2024.10.06.

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

Megnézem

Márton-nap az óvodában

Márton-nap az óvodában

A gyermekek Márton napján megismerkedtek Szent Márton legendájával, majd dramatizálás és papírszínházas előadás útján el is játszhatták.

Novemberben Szent Márton legendájáról hallhattak a gyerekek. Élettörténetét dramatizáltuk, papírszínház formájában előadtuk, majd képekkel színező könyvet készítettünk. Kiemeltük a jószívűséget, a segítőkészséget, a szeretetet, a szerénységet, mint pozitív emberi tulajdonságokat.

Minden gyermek elkészítette a Márton napi lámpást, melynek történetét otthon is elmesélhették, továbbadhatták.  A témához kapcsolódóan új libás mondókát és dalokat tanultunk, gyakoroltunk. A konyhai dolgozók elkészítették ebédre a hagyományhoz illően a sült libacombot párolt lilakáposztával, uzsonnára pedig a libazsíros kenyeret.

 

Forrás: Zákányszéki Kisújság

Vissza